Client: self-initiated
Place and Time: Oslo, January 2016 – ongoing
Team: Mads Pålsrud, Tabea Glahs, Runi Ellingsgaard, Lauren Doherty
Delivery: Visual and spatial tools for public engagement, research & development
To develop and test out tools for public engagement.
To get to know the neighbourhood of Storgata / Oslo from other's perspective.
Through designing props, communication toolkits and happenings, we interacted with most users of the street and gained important insights on the challenges and the potential of the neighbourhood. The project is now entering a phase of prototyping and testing solutions that respond to our insights.
Vi har eksperimentert med kreative intervensjoner, undersøkende metoder, analyseverktøy, kommunikasjonsverktøy og arrangementer. Vi har hatt fokus på å teste eksisterende metodikk samtidig som vi har utviklet egne tilnærmingsmåter. Målet med prosjektet har vært å interagere med flest mulig av de som bruker gata, som har ført til viktig innsikt i utfordringer og potensiale i nabolaget. Basert på disse innsiktene har vi også utviklet og testet noen konsepter som har endt på prototype-stadiet.