Oppdragsgiver: Bydel Gamle Oslo
Sted og tid: Oslo, september 2017
Team: Growlab Oslo
Leveranse: Lokal involvering, konseptutvikling, visuell kommunikasjon, romlig design, dokumentering.
Å ruste offentlige aktører med verktøy for å involvere innbyggere og for å kartlegge kompetanse og interesser i nabolaget.
Vi utviklet konseptet “Super-Grønland” som er registrert som Creative Commons-lisens. Vi inviterte innbyggere til å reflektere rundt deres egne superkrefter - hva er de skikkelig gode til og hva liker de å gjøre? Eller hva er deres mor eller venn dyktig på? Og hvilke superkrefter savner de på Grønland? Vi designet en stand under Internasjonal Markedsdag på Grønland hvor vi tilrettela aktiviteter for barn mens foreldrene kunne bli intervjuet. Vi utstyrte også offentlige aktører fra bydelen med ulike rekvisitter og verktøy for å avdekke de gjemte superkreftene på Grønland og for involvere seg i dybdesamtaler med innbyggerne.
Bydelen har tatt eierskap til konseptet som blir implementert som en del av det etablerte nettverket mellom aktører på Grønland. Vi utvikler også en logo og en open source-identitet som hvem som helst som gjør ting på Grønland kan bruke i prosjekter som fremmer bydelen.